STIP werkt systematisch aan kwaliteitszorg.
Zo bepalen, bewaken, borgen en verbeteren wij de kwaliteit van ons werk. Om zicht te krijgen op alle onderdelen die een rol spelen bij kwaliteitszorg maakt de school gebruik van een kwaliteitszorgmodel: de Kwaliteitsnorm Speciaal Onderwijs.
We werken procesmatig in ‘Samen voor Goud’, samen met andere scholen voor speciale doelgroepen, aan een cyclische evaluatie van alle kwaliteitsaspecten . Bij kwaliteitszorg is de tevredenheid van ouders en het personeel ook van belang. In ons schoolplan zetten we onze doelen uiteen en in het jaarverslag leggen we verantwoording af over onze resultaten.
Opbrengstgericht werken
Door opbrengstgericht te werken maximaliseren we de prestaties van leerlingen. We stellen doelen en we volgen de ontwikkeling van leerlingen door hen te toetsen en te observeren. We evalueren de ontwikkeling en resultaten van onze leerlingen en met de uitkomsten kunnen we processen op groeps- en schoolniveau waar nodig verbeteren.